Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг)
ГоловнаДіяльністьФінансовий моніторинг

Фінансовий моніторинг

 

Інформація щодо здійсненого Держфінмоніторингом огляду про використання неприбуткових організацій у незаконних цілях за І півріччя 2018 року
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, як суб’єкт державного фінансового моніторингу, що здійснює державне регулювання і нагляд у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, повідомляє про таке.

Міжнародна та внутрішньодержавна боротьба з фінансуванням тероризму продемонструвала, що терористи та терористичні організації використовують сектор неприбуткових організацій з метою незаконного отримання і переміщення коштів, надання матеріально-технічної підтримки терористичним організаціям, заохочення вербування терористів, що свідчить про високий ризик благодійних чи неприбуткових організацій, для відмивання коштів/фінансування тероризму.

З метою зменшення ризиків відмивання коштів та/або фінансування тероризму Державною службою фінансового моніторингу України проведено дослідження та підготовлено огляд за І півріччя 2018 року на тему: “Використання неприбуткових організацій у незаконних цілях”.

За результатами цього дослідження виявлено ряд основних способів і ризиків незаконного використання та залучення некомерційних організацій до схем відмивання коштів/фінансування тероризму.

З проведеним Держфінмоніторингом оглядом на тему: “Використання неприбуткових організацій у незаконних цілях” можна ознайомитися на офіційному веб-сайті Держфінмоніторингу (www.sdfm.gov.ua) у розділі “Організація фінансового моніторингу/Методичні рекомендації з організації фінансового моніторингу”.

 

Звіт Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) „Приховування бенефіціарної власності”
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, як суб’єкт державного фінансового моніторингу, що здійснює державне регулювання і нагляд у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, повідомляє.

Групою з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) спільно з Егмонтською групою підрозділів фінансових розвідок підготовлено та оприлюднено Звіт “Приховування бенефіціарної власності”.

Цей звіт – глобальний погляд на оцінку того, як юридичні особи, правові організації та професійні посередники можуть допомогти злочинцям приховати незаконні активи. Складовою Звіту є узагальнені експертами індикатори приховування бенефіціарної власності, зокрема індикатори щодо клієнта, ознак підставних компаній (компаній оболонок) та сумнівних транзакцій.

З перекладеними українською мовою індикаторами приховування бенефіціарної власності, для їх використання в роботі, можна ознайомитись на офіційному веб-сайті Держфінмоніторингу (www.sdfm.gov.ua) у розділі “Організація фінансового моніторингу”/“Рекомендації міжнародних організацій”. 

 

Інформація щодо Публічної заяви Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) від 29 червня 2018 року 
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, як суб’єкт державного фінансового моніторингу, що здійснює державне регулювання і нагляд у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, повідомляє.

На черговому пленарному засіданні Групою з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) прийнята Публічна заява від 29.06.2018.

З метою захисту міжнародної фінансової системи від ризиків відмивання коштів та фінансування тероризму і з метою заохочення підвищення рівня додержання стандартів у боротьбі з відмиванням коштів та фінансуванням тероризму, FATF визначила юрисдикції, які мають стратегічні недоліки, та співпрацює з ними для їх усунення.

Відповідно до Публічної заяви, FATF закликає своїх членів та інші юрисдикції застосовувати контрзаходи, з метою захисту міжнародної фінансової системи від постійних і значних ризиків відмивання коштів та фінансування тероризму, а також посилені заходи належної перевірки, що пропорційні ризикам, які несуть такі юрисдикції.

З Публічною заявою FATF від 29.06.2018 можна ознайомитись на офіційному веб-сайті Держфінмоніторингу (www.sdfm.gov.ua) у розділі “Міжнародне співробітництво”/“Заяви міжнародних організацій”.

 

 


Про проведення просвітницьких заходів Форум – тренінгів „Виявлення корупційних доходів”


Аналітична інформація щодо аналізу ефективності заходів, що здійснювалися суб'єктами первинного фінансового моніторингу (СПФМ), які відносяться до сфери регулювання і нагляду Нацкомфінпослуг 

протягом 2016 року

протягом І кварталу 2017 року


Фінансовий моніторинг – сукупність заходів, які здійснюються суб‘єктами фінансового моніторингу у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, що включають проведення державного фінансового моніторингу та первинного фінансового моніторингу.

Суб’єктами первинного фінансового моніторингу є:

  • банки, страхові компанії, кредитні спілки, ломбарди та ін. фінансові установи;
  • платіжні організації, члени платіжних систем, еквайрингові та клірингові установи;
  • товарні, фондові та ін. біржі;
  • професійні учасники ринку цінних паперів;
  • компанії з управління активами;
  • оператори поштового зв’язку та інші установи, які проводять фінансові операції з переказу коштів;
  • філії або представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності, які надають фінансові послуги на території України;
  • суб’єкти підприємницької діяльності, які надають посередницькі послуги при здійсненні операцій купівлі-продажу нерухомого майна;
  • суб’єкти господарювання, які здійснюють торгівлю за готівку дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням і виробами з них, якщо сума фінансової операції дорівнює або перевищує суму, визначену законодавством;
  • суб’єкти господарювання, які проводять лотереї і азартні ігри, включаючи казино, електронне казино;
  • нотаріуси, адвокати, аудитори, аудиторські фірми, фізичні особи – підприємці, які надають послуги з бухгалтерського обліку, суб’єкти господарювання, які надають юридичні послуги (за винятком осіб, які надають послуги в рамках трудових правовідносин), у випадках, передбачених законодавством;
  • інші юридичні особи, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але надають окремі фінансові послуги.

Суб’єктами державного фінансового моніторингу є:

  • Національний банк України,
  • Міністерство фінансів України,
  • Міністерство юстиції України,
  • Міністерство інфраструктури України,

  • Міністерство економіки України,
  • Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку,
  • Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг,
  • Державна служба фінансового моніторингу України.

Відповідно до  «Положення  про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків, фінансових послуг», затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1070/2011 Нацкомфінпослуг

138) виконує в межах своїх повноважень функції суб'єкта державного фінансового моніторингу;

139) визначає за погодженням із Держфінмоніторингом вимоги до організації проведення фінансового моніторингу фінансовими установами та юридичними особами, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають право на надання фінансових послуг відповідно до законів та нормативно-правових актів Нацкомфінпослуг, для виконання ними вимог актів законодавства з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму.

Некоректний ввод...
Невірний захісний код...